Abinivesha kao prepreka do slobode

Abinivesha kao prepreka do slobode



Iako smo kao ljudi skloni ponosu i kontroli, vođeni idejom slobode izbora, u biti nama vlada neznanje, a onda se donošenje odluke svodi na odabiranje želja, a ne istine. Na naše odluke utječu strah od nepoznatog, vezanost za stvari koje volimo i averzija prema ostalima koji igraju ulogu onoga što nam se ne sviđa, a sve to je sastavni dio ega. Da zaista odlučujemo, moramo savladati slijedeće prepreke: kleshas (uklještenje svijesti poput depresije, usred djelovanja avidye – neznanja), asmita [egoizam], raga [sjećanja na prijašnja zadovoljstva], dvesha (averzija), abinivesha (strah od smrti). Ovi aspketi nas sprečavaju u doživljaju osjećaja slobode i donošenja odluka. Patanjdjalija, prvog komentatora ili znalca yoge, nisu zanimale sporedne stvari, već čovjek i njegovo oslobođenje, te u skladu tome precizirao je kao prvi psihoterapeut uzroke koji dovode do patnje. U Indiji znaju da je Patanjdjali prvi došao do srži same psihe i na jednostavan i dubok način je opisao srž čovjeka. Spomenuo je i vasane ili arhetipove koje utječu na čovjekovo ponašanje.
Ego želi biti u pravu, želi dodijeliti imena i dijeliti presude kako bi dobio osjećaj vrijednosti, točnije moći, igrajući igru pravičnosti, prikrivajući svoju tamnu iluziju interesa. U tom smislu, avidya (neznanje) i asmita idu ruku pod ruku. Kada vam ide u životu, puno se ne pitate, ali kad dođu problemu, vaš ego ne zna za istinu, tada dolazi do osjećaja patnje jer egom tada djeluje avidja (neznanje), koja počinje od vas raditi žrtve, hodate uvrijeđeno ljuteći se na svijet. Jedino čovjek svoje božanske sposobnosti odbacuje, prezire i odabire patnju. Na korak do sreće i blagostanja, čovjek izabire strah i patnju jer je prionuo uz ego, a on uz avidju.
 Kada bolje pogledate bilo je prilika da se pozabavite sobom i sankcionirate ponašanje ega koji vas je vodio na krive ciljeve u kojima je samo ispraznost. Stvari koje želite, ako statistički i znanstveno sagledate vidjet ćete da ćete dobiti pražavajuće rezultate, no i materijalistička istina je za ego strah, on čovjeka odvraća od napora ili bilo kakvog istraživanja.
Unatoč tome što se možda loše osjećamo, to je još uvijek ego a ne vi sami. Prilikom donošenja odluke, sami ste se stavili u ranjivu situaciju, jer nikada ne birate istinu već želju za uživanjem ili rage. Ego daje sve od sebe da procjeni situacije kako bi dobio privid kontrole, odnosno kad ste došli do stanja očaja, tada trebate znati da ste u stanju klesha, stanju gdje je vaša svijest uklještena i donosi krive prosudbe o svijetu. Patanjdjali o njima govori u prvoj padi Yoga – sutre.
Raga, kao naša zadovoljstva i dvesha, naša odbojnost, su temelj na koji ego prianja ili odbscuje, a to su dvije strane iste medalje. Naše sklonosti da stvari koje volimo proglašavamo da smo to mi sami, često nas gura dalje od onoga što istina jest. Često međutim, ta dva faktora igraju veliku ulogu u procesu donošenja odluka. Dakle, naše odluke se donose na temelju onoga što želimo tj. raga kako kaže Patanjdjali, ali mi ne donosimo odluke koje se tiču širenja svijesnosti, pa pritom privlačimo ne samo dveshu već i kleshe koje nas blokiraju i tek tada ne možemo procjeniti situaciju.
Strah od nepoznatog ili smrti abinivesha, najveći je strah i problem u donošenju odluka. Taj strah je najdublji, a Freud ga je nazvao tantos ili nagon za smrti. Ovo je najveća prepreka i najdublji strah od svih strahova. Iz njag počinju svi strahovi.
Abinivesha je dubinska i ona kreira naš karakter, mi želimo biti u pravu samo zbog straha od smrti, ali to nije ustvari strah od smrti, to je ustvari strah od gubitka ega. To je najdublji strah koji blokira naše djelovanje. Yoga se služila tehnikama umirivanja uma, kontrole osjetila i usmjeravanja naše energije prema unutra. Yoga potpuno zatvara osjetila jer ona  energiju uma usmjerava na Jastvo ili atman na temelju kojeg onda intelekt ili Budh može donijeti pravovaljane odluke. Sve ostale odluke uvijek se zasnivaju na želji i osjetilima koja krivo obrađuju stvarnost, a ne rszlučivanju ili viveki kao pravi načinu viđenja stvarnosti. To je inače ispravno viđenje pročišćenog intelekta koji gleda cjelinu ili Jastvo, odnosno stvari vidi jasno, dok ljudi svijet gledaju samo kroz želju. Nadvladavanje straha od smrti jest naša najveća opsesija koja diktira mnoge naše akcije i vodi materijaističke korake koji su inspirirano ovim strahom. Iako je kao takav nevidljiv on vodi mnoge veze koje su inspirirane sigurnošću. Koliko smo daleko od Patanjdjalijevog tumačenja stvarnosti dovoljno govori da ne znamo kao civilizacija vidjeti što nama ustvari vlada, a kada ne možete pronaći uzročnika onda ste kao civilizacija jako nisko pali. Promatrajte aviniveshu i meditirajte na njenu moć kako bi shvatili kako vas ovaj nagon formira kao osobu đ
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Srijeda – Revati zadnje sazviježđe-simbolizira Spasitelja



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email