Emocionalno iskustvo trokuta

Emocionalno iskustvo trokuta



 Emocionalni trokut je arhetip, on nije slučajnost. Skloni smo da se s njim prilično loše nosimo iz razumljivih razloga. On se ne javlja slučajno, već radi toga jer nas arhetip nagoni da osvijestimo obiteljski trokut ili situaciju iz prošlog života. U trokutu se nosimo s osjećajem ljubomore, tuge, poniženja i izdaje. Emocije trokuta je mučna i nosi u sebi slabo poštovanje svih sudionika trokuta, ali je usmjerena na ponavljanje situacije iz svog doma koja traži osvještavanje. U bilo kojoj situaciji u trokutu pokušavamo nekoga kriviti za prisustvo trokuta.
Trokut je arhetip, nalazimo ga u kvantnoj fizici, kod Platona i u religiji u Svetom trojstvu i hinduizmu. Iskustvo trokuta može biti najmoćnije sredstvo za transformaciju i rast jer nam otkriva pravu bit samog odnosa koja se odigravala u obitelji ili prošlom životu.
Transformacija je teška jer se iskustvo poniženja teško okreće na propitivanje zašto se to događa. Obično se velika većina oslanja na obrambene sustave djetinjstva pošto se tako vraćamo u osjećaj djetinstva ili doživljenog trokuta naših roditelja.
Trokuti mogu biti različiti poput onih serijskih preljuba, ili onih koji se odnose na obitelj.  Trokuti mogu uključivati ​​i prijateljstva.  Postoje i trokuti u kojima nema treće strane već jedan partner osjeća ljubomoru i izdaju zbog posvećenosti poslu, umjetnosti ili duhovnom razvoju.  Takvi trokuti mogu pobuditi potpuno iste osjećaje ljubomore kao i  trokuti gdje postoji treća osoba. 
Onaj tko ulazi u nečiji život a u vezi je, obično s radi o podijeljenoj duši. Treća osoba ne može voljeti monogamno jer je bila neprestano od djetinjstva okružena trokutom konflikta roditelja gdje je jedan bio suprotnost drugoga i osoba se zbog toga osjeća podjeljena.  
Neki trokut može nastati na način tako da neki par jako boli nesigurnost i mogu se osjećati vrlo uplašeno te imati strah od potpune intimnosti, a odbacivanje bi im bilo krajnje nepodnošljivo.  Tada nesvjesno stvara trokut kao obrambeni mehanizam. Ako ih jedan partner napusti, oni su uvijek mogu osloniti na drugog. To obično nije svjesno, ali je moćan motivirajući faktor u mnogim trokutima, gdje se onda pojavljuje treća osoba. Postoje i trokuti u potrazi za nedodirljivim. Ipak, jako česti trokut jest onaj u kojem želimo biti bliski određenom roditelju. To je trukut koji je motiviran obiteljskom dinamikom. Kada trokut ulazi u naš život, bez obzira na točku u kojoj se nalazimo, u njemu je neka poruka koju nismo prepoznali.  
Ako se obrazac trokuta neprestano ponavlja, to je važna poruka nesvjesnog. Ako obiteljski trokut nije osvješten, može se vratiti, nadajući se da ćemo na nekoj duboljoj razini biti osvješten a to je nemoguće. Freud govori o Edipolovom trokutu, gdje se strastveno vezujemo za roditelja suprotnog spola i ulazimo u situaciju suparništva i konkurentnosti s roditeljem istog spola. Ako  dobijemo ljubav roditelja suprotnog spola, patimo jer se nikada ne naučimo dijeliti ljubav. Doživljavamo neku vrstu lažne infantilne moći jer osjećamo da smo pobijedili rivala tj. partnera nekom situacijom. 
U takvom trokutu je čest osjećaj svemoći, što nam može zatvoriti vrata za prihvaćanja razočaranja u vezi, odnosno javlja se jaka kontrola i narcisoidni bijes. Ako dječak vidi majku i oca u sukobu u kojem majka pobjeđuje, on može doživjeti duboku krivnju prema svome ocu. Također, možda će izgubiti poštovanje prema ocu kojeg je već učinila majka.  Dječak muškarca vidi kao nekog slabog i tako se veže samo za žene, odbacujući muški princip.  Takvi se muškarci se ne povezuju s drugim muškarcima, već samo sa ženama koje su vezane za druge muškarce. Njegov osjećaj muškog samopouzdanja i muški seksualni identitet moraju se u potpunosti oslanjati na to vole li ga njegove žene i daju li mu veliku pažnju.
Također, ova osoba može biti treći u trokutu, osoba koja želi uči u brak kao ljubavnik, a ne može biti primljen jer nije bio prihvačen od roditelja. Osoba može bespomoćno ponavljati Edipov poraz (ubojstvo oca koje ne prihvaća), te tako doživljava neuspjeh u trokutu iako osoba nije svjesna da odnosu pristupa na krivi način. Ova osoba ne uspijeva uspostaviti psihološku odvojenost od voljenog roditelja, te ponavlja obrazac odbijanja. Rješenje je u prihvaćanju ljubavi jednog roditelja kao osnove za uspostavljanje daljnjih odnosa jer taj odnos nam omogućava prihvaćanje partnera i realne ljubavi koja je onda spreman za rast.
Ovo je samo jedan kratki presjek arhetipa trokuta, dok Jung ističe kvaternitet, odnos majka, otac, sestra i brat, odnosno da se odnosi odvijaju u tim relacijama. U svakom slučaju u svakom odnosu vršite transfer, gdje primjerice, ako je vladar sedme kuće u nekom odnosu s Mjesecom ili Suncem može nam puno toga reći o spomenutom trokutu kojeg živite a da ga niste svjesni. Najbolji primjer trokuta je Jung koji je imao majku koja je bila hladnija i nije imala vremena za njega i nježna djevojka koja ga je odgajala. ova slika stvorila je ljubavni trokut u Jungovom životu gdje je imao ženu koja je bila arhetipska majka dok je ljubavnica bila mlađa žena koja je imala nježne osjećaje kao djevojka koja ga je odgajala. Iako je Jung htio razvod nakon toga, njegova žena nije pristala.
Trokut možemo objašnjavati kao puku prevaru, ali nejasni i zamršeni odnosi naših roditelja mogu stvoriti potpuno dvije različite ljubavi koje su pogodne za ljubavni trokut. Trokut je arhetipska tvorevina koja služi radi otpetljavanja zamršenih odnosa, ali kao civilizacija smo daleko od takvog pogleda na odnose jer prihvaćanej ovakvih objašnjenja značilo bi sagledavanje mnogih drugih površnih odnosa koji ljudi imaju prema novcu, djeci, poslu.  Nesvjesno je velika riznica ali i tajna koju za sada promatramo kao nešto tamno, nerazumijemo ove zamršene odnose u koje nas postupno utapa svojim igrama.

Pročitaj  Sinhronicitet i astrologija u Jungovoj psihoanalizi



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email