Gone Girl

Gone Girl



 Gone Girl (2012) je film koji je snimljen prema romanu Gillian Flynn a režirao ga je D. Finchera poznatiji nam po filmu Seven. Ovaj film je značajan jer obrađuje nekoliko tema o manipulaciji, ali zajednička im je jednodimenzionalno promatranje događaja oko sebe.  Supruga  u filmu provodi proračunate i izmišljene scenarije u kojima kažnjava svog muža koji ju je varao, a kasnije, proračunate i izmišljene očajne mjere stvaraju njihovu ponovnu povezanost na bolesnim osnovama koju ljudi u filmu prate u medijima i pokazuju kako se pretvaraju u osuđujuću skupinu koja traži krivca. To pokazuje njihovo drugo ja ili tamnu stranu skrivenog uživanja u kažnjavanju.
Nick Dunne i Amy Elliot Dunne su par koji treba zakoračiti u čedrdesete i koji je isprobao bogatstvo i na kraju spuštanje na niže grane. U braku su pet godina, nemaju djece i  nalaze se na prekretnici. Amy misteriozno nestaje na dan njihove pete godišnjice veze. Film prati  Nickovo ponašanje za vrijeme veze pa i njegovo varanje koje bi nas trebalo uvesti u razlog zašto je ona iscenirala smrt u kojoj je javnost i policiju uvjerila da je on ubojica.
Na početku njihove veze u njihovom životu ili međusobnom odnosu ne postoje zabrane, zakoni i ograničenja.
 Amy je bila razmažena bogatašica i u filmu se prikazuje kao da se bori protiv te dodjeljene uloge, ali pokazuje perfekcionizam, njena lijepo uređena maska koju društvo prihvaća.
Nick i Amy imaju sve, ali žive bez užitka  Njihova materijalna imovina i neobuzdane želje vode prema jedinom rješenju a to je da isprobaju ono što je zabranjeno.
Nicka i Amy u takvom životu imaju iluziju da nema nesvjesnog i da više nema onoga što oni ne mogu kupiti. Oni nemaju osjećaj financijskog nedostatka i žive u uvjerenju da su ispunjeni, kao što mnogi tako žive u potrošačkom društvu. Oni su ideal onoga što ljudi žele postići u svom životu.
Nick i Amy su  bezlični poput mnogih proizvoda na masovnom potrošačkom društvu.
Ovaj fim pokazuje kritikui posljedice kapitalizma,kako je od njega napravljana ideologija koju ljudi žive, ondonos oni ne troše jer žele, oni troše jer moraju, to je optrečeno i zapovjedno uživanje u kojem se ne ispituje jesmo li s time sretni ili ne. Autoritet koji više ne utjelovljuju kraljevi sada tu ulogu preuzimaju država i kompanije koje kreiraju želje ikoje ljudi slijede ali pod imperativom moranja, odnosno moramo uživati, sva stvarnost u kojoj živimo kreirana je da je uživanje nešto nužno.
Nick i Amy utjelovljuju te ljude koji takvim načinom života postaju nezadovoljni i bez individualnosti. Ipak, ono što im počinje stvarati individualnost jest to što Nick ostaje bez posla, Amy ostaje bez posla i sele se  Missouri  u vrijeme velike krize 2009.g. gdje se vide posljedice krize i oboje bivaju suočeni po prvi put da žive s nedostatkom novaca, s prazninom.
 Nick i Amy očajnički su htjeli učiniti nešto da bi se osjećali ponovno živima, tako da nick vara Amy a ona misteriozno nestaje i ostavlja forenzičarske tragove kao da ju je Nick ubio. Amy tako gradi razrađenu zavjeru koja je nastala kroz bilješke u potrazi za blagom, osiguravajući da će njezin suprug na kraju znati da je cijela radnja njezina konstrukcija. U ovom zapletu ona se postavlja na mjesto nedostatka koji je falio u vezi, ona kastrira Nicka u očima društva. Nick pokazuje svoju inferiornost kao i Adam u raju. Kada je varao nije se mogao suprotstaviti Amy ali i kod optužbi da ju je on ubio ne pokazuje svoju mušku stranu. S druge strane, Amy otkriva drugi dio sebe, upoznaju svoju Sjenu. Iako aktivira arhetip trikstera i prevaranta i pokušava prevariti javnost, ona pokazuje stvarne aktere društva. Amy uspjeva dobiti natrag Nicka i nastaje opasna blizina. Osjećajući izmjene mržnje i ljubavi on je podijeljen jer on nije bio spreman sagledati sebe, on je sebe sagledavao sažaljevajući sebe. Amy u ovom slučaju izigrava boga, moralno pokazuje kako su je ljudi branili i na kraju je osuđivali kad su otkrili stvarnu istinu, ali ujedno sebe smatra da na nadilazi zakone. Amy se transformirala u zagonetku koju treba riješiti, tako da ona izigrava boga, ustvari ona je psihopata koji se igra ljudima, ali i pokazuje ujendo i naličje kako ljudi površno razmišljaju i kako nemaju refleksiju. Amy je samo utjelovljenje slabe karike, ona je ono što ljudi ne žele vidjeti i postaje utjelovljenej laži svih ljudi. Bit je vidjeti način kako funkcioniramo i kako stvaramo lažne osjećaje stvarnsoti i temeljimo ih na prijekcijama. Bez razotrkivanja, ostajemo nesposobni za život.
Nikola Žuvela

Pročitaj  Emocije ovise o vježbi



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email