Jungov pogled na sedam čakri I dio

Jungov pogled na sedam čakri I dio



Kada je Jung krajem 1920. godine napustio konvencionalni znanstveni pristup nesvjesnom koji ga je ograničavao u promatranju istine, mogao je slobodno sagledavati sve simbole nesvjesnog, koji su se pojavljivali u snovima njegovih klijenata. Susret s Indijom i boravak u trajanju od dvije godine, donio mu je bogato iskustvo gdje je otkrio da sve što je napisao u kolektivnom nesvjesnom, zapravo  je indijska filozofija otkrila prije puno tisuća godina.
Jung je uvidio da se sustav chakre koristi u Kundalini Yogi kao sustav novih stanja impersonalnosti koji su razvijeni radi odvajanja ne-ega od svjesnog ega, kako je to definirao Jung 1932.godine. Ego je dio jastva (atmana) koji je svjestan samo svjesnih osobnih iskustava. Yoga razvija ove korake svijesti, uzimajući nesvjesne dijelove nas samih privodeći ih u svijest. Yoga razvija izuzetno pojačane osjećaje svjesnosti do te točke ili krajnjeg ishoda, da se svjesnost osjeća manje ukorijenjena u svjesnom iskustvu, a više ukorijenjena u nesvjesnim sadržajima.
Istočnjaci rade na postizanju veće svijesti pomicanjem prema unutra. Jung je smatrao da je sadašnji put Zapada takav da mi idemo drugačijim putem, odnosno da idemo prvo od roditelja i osvještenja roditeljskih narcisoidnih povezanosti koje onda identificiramo s religijom. Primjerice, ako nismo prevladali oca, onda je otac Bog. Ne možete ga shvatiti bez identiteta. Ipak, Jung je smatrao  važnim održavati zapadnjački način razmišljanja jer mi ne možemo preskočiti korake koje je indijska misao već odradila i s njima je lakše pristupiti duhovnom osvještavanju, a kada to čini Zapadnjak onda je to uvijek na krivi način. Jung je bio vrlo oprezan i smatrao je da nije dobro napuštati zapadnjački mentalitet i prihvaćati vrlo istočne ideje jer bi to spriječilo razvoj vlastite psihologije.
Muladhara je najniža čakra poznata kao korijenska čakra. U istočnoj misli se kaže da utječe na ekskretorne i reproduktivne organe i povezana je s našim osnovnim životinjskim instinktima. Jung je vidio muladhara kao naš svakodnevni rutinski svijet u kojem djelujemo, kao odgovor na naše instinkte, impulse i nesvijest. Primjerice, zarađivanje novaca. Zapadnjaci, kao i cijeli svijet funkcioniraju na ovoj čakri,  točnije, ostali su ukorijenjeni u životu rutine, posla i sastanaka. Dakle, Jung smatra da je nama Zapadnjacima ovaj segemnt svojstven, ali da Indijcima nije, pa je i njihov problem vidljiv pošto je siromaštvo i problem s zdrastvenom pomoći vidljiv, točnije nesvjestan je.
Svadhisthana je mjesto gdje počinje samospoznavanje ili individualizacija. Spuštamo se u tamne vode našeg nesvjesnog i odvajamo od običnih ograničenja uma. Ova čakra je povezana s vodom i pripada seksualnosti i obitelj. Jung je imao klijenta koji je nastavio sanjati o putovanju prema vodi koju je Jung promatrao kao simbol kretanja prema drugoj čakri. U tradicionalnom tekstu, svadhisthana je povezana s dubljom osobnošću, ali vrlo nisko postavljena u tijelu i povezana je sa sakralnim pleksusom, urinarnim i reproduktivnim organima. Prema Jungu, druga čakra je ono što kršćani zovu krštenje dok je treća čakra mjesto gdje se ponovno rodimo (Jung, 1932).

Pročitaj  Subota – Pronaći ravnotežu | Vedski jyotish



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email