Mistika transformacije

Mistika transformacije



 
Na početku svakog duhovnog rasta stoji smrt kao “odumiranje za svijet”. Svijest se izvlači iz osjetila i okreće se unutra, a budući da unutarnje svjetlo još nije razvijeno,  ovo se povlačenje od vanjskog svijeta doživljava kao pomračenost.
Velika većina ljudi će ovo doživjeti kao traumu jer im se oduzima željeni objekt uživanja, ili im se događa gubitak posla, osobe ili novaca. Nekada je to iskustvo takvo da ste okrenuti praksi i počinju od umirati vaše navike s kojima ste se poistovjetili kao da su dio vas.
Kršćanska mistika simbolizira ovu prispodobu sa zrnom žita koje, da bi donijelo ploda, mora umrijeti u zemlji. Suvremeni svijet ovu inicijaciju ne shvaća i ovaj proces čovječanstvo pokušava zatomiti različitim ovisnostima ili antidepresivima neznajući što se dešava unutar svakog pojedinca. Dakle, u ljudima se događa ovaj proces koji ljudi ne mogu razumjeti, a onda se pokušavaju vratiti u djetinjstvo u četrdesetima.
U prošlosti, u nekim oblicima posvećenja, ovu se duševnu smrt simbolizira simboličnom inicijacijom, a pojedini kršćanski redovi gaje sličan sveti običaj pri uvođenju zaređenika. U jyotishu to nazivamo Sadhe sati, Sedam godina tuge, ili faza nigredo u alkemiji, a u drugim tradicijama duhovna noć.
U pretkršćanskim misterijima, smrt mistika se povezuje sa žrtvenom smrću nekog od bogova. To je analogija ili sličnost gdje mistik poput Boga koji je bio ubijen i raskomadan, svoje udove i sposobnosti vraća prirodi. U indijskoj tradiciji, ovaj proces se povezuje sa podizanjem kundalini, gdje nakon doživljenog blaženstva čovjek osjeća veliku depresiju i fizičke promjene. Ego svojim zadnjim koracima pokušava čovjeka vratiti u staro, što je nemoguće.
Žrtvenu smrt boga mistik mora iskušati na sebi kako bi, naposljetku, spoznao da bog, koji je prividno raskomadan u svijetu, uopće nije nestao iz njega, nego je i dalje ostao besmrtan, bezvremen i nepodijeljen. Tako i čovjek spoznaje svoju vlastitu nepromjenjivu bit tek nakon što ostavi sve ono što je u njemu propadljivo, a u to spada, ne samo meso nego i ego stopljen s osjetilnim iskustvom.
Ovu smrt Zapadnjak doživljava kroz krizu četrdesetim ili kroz zaljubljenost gdje umiru preve ljubavi koje su tako traumatične jer se ne poznaje ovaj duševni proces pa on zna završiti i tragično. Šteta je što mladi ljudi nisu puleni ovim unutarnjim inicojacijama a današnja psihoterapija se ponaša kao da ne postoji jer ne priznaju Jungove simbole nesvjesnog.
Kako je rečeno, unutarnju spoznaju prati i psihofizička promjena, a ona nastaje kroz neprestanu vježbu i promatranje procesa u kojem malo pomalo shvaćamo kako transformiramo svoje unutarnje procese. Jung razlikuje četiri faze promjene.  1. korak: ispovijed / katarza. Ova faza govori o procesu osvješćivanja i ulaska u katarzu. Kroz osobnu obranu i neurozu osoba shvaća da je u procesu promjene. Drugi korak je  razjašnjenje. Ova faza uključuje proces osvjetljavanja, rad sa kreativnom imaginacijom i rad sa simbolima koji se pojavljuju u snu. Otkrivaju se Anima i Animus i donosi se promjena u stavu, žrtvujući nadmoć svjesnog intelekta.
3. korak: obrazovanje. Ova faza obuhvaća ego i osobu u vezi s temom. Svijest se koristi za tumačenje i razumijevanje problema u stvarima i mišljenja i osjećaja, i racionalnog i iracionalnog. Prelazak s neurotičnog na zdrav odnos. 4. korak: transformacija. Ova faza je subjektivna i individualna, gubi se odnos s svijetom i sve se prenosi na subjetkivni stav. Ovaj najdublji stav u kojem smo govorili u prvom djelu članka predstavlja  nešto nematerijalno, alkemijsko i u njemu sve ono što ste znali o sebi prestaje jer se upliće Jastvo ili pravo Ja, kao sadržaj koji je u početku neugodan, ali kasnije postaje bit vaše transformacije. Ova tema ima svoju širinu, ali se mora pojednostaviti kako bi se jasnoćom prikazala bit duševne transformacije koja nije popularna jer se bavi stvarnim sadržajima. Duhovnost što je nerealističnija dječija i udaljenija, to je ljudima zanimljivija jer ih oslobađa smisla.
 
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Subota – Slušanje i znanje otkrivaju bit odnosa

Narudžba knjiga: nikola@vedski-jyotish.net



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email