Opsjednutost velikim vođom redovno dovodi do ljudske bijede

Opsjednutost velikim vođom redovno dovodi do ljudske bijede



Općenito, ljudi su opsjednuti moći i velikim vođom a to je psihološki razina razvoja čovječanstva koja pripada do osme godine emocionalnog razvoja. Učinite eksperiment i pokušajte postavljati pitanja o tome što vaši poznanici misle o tome kako treba voditi svijet i lako ćete uočiti kako ljudi pate od toga da ih netko vodi. Ako snimite film o Majki Terezi ili o Aleksandru Makedonskom, ne treba pretpostaviti koji će film više zaraditi. Kum je još uvijek jedan od najboljih filmova kinematografije, a pun je nasilja i okrutnosti. Postoji u ljudima opsesija o okrutnosti za kojom podsvjesno većina vapi, za svojom tamnom Sjenom koju svjesno odbijaju. Ovaj fenomen opsesije okrutnošću prepoznao je  marketing te ga skriveno koristi u reklama kao sublimirane poruke.
Postoje dvije vrste vlasti. Jedna je ustrojena u novijoj povijesti Zapada ona se zaklinje u važnost ljudskih prava, druga je ustrojena na okrutnom vođi. Suvremena filozofija raskrinkala je ovu lažnu lijevu politiku ili vlast koja se zasniva na humanističkoj ideologiji kao paravan za donošenje odluka koje su protivne stvarnim pravima i etici, poput poreza na nekretnine ili naplaćivanje pitke vode. Na Zapadu ljudi slijede tu ideologiju iako u stvarnosti nemaju snage podržavati ta pravila.
Državna služba, sindikati, mediji svih vrsta, posebice televizija, ali suptilnije pisani tisak, prilično su spektakularna moć nerazuma i neznanja.
Alan Badiou
 
S druge strane, kako smo rekli na samom početku, nisu dorasli slobodi. Objasnit ću ovaj fenomen kroz jednostavan primjer poznanika iz srednje škole. Ostvario je svojim radom poslovni uspjeh, a onda je prodao poduzeće i kupio zemlju, počeo se baviti gradnjom eko kuća, te je zvao mnoge ljude da dođu živjeti  na imanje raditi eko naselje i permakulturu kako bi stvorili zajednicu jednakosti. Zvao je mnoge ljevičare, te ljude koji su propagirali život tehnologije, odnosno ljude koji se u javnosti bore za takav oblik življenja. Naučio je raditi u inozemstvu eko kuće kao i hobitske kuće te osnove permakulture, ali jasno, takav život zahtjeva puno rada. Ljudi su ostajali najviše šest dana, ali ozbiljan rad malo koga privlači. Nekoliko godina je eksperimentirao, ali bezuspješno, organizirao je radionice gradnje na koje su dolazili ljudi na vikend. Ono što je zaključio, pored rada i želje za gotovim rješenjima, potrebom za vođom, ljudi jako teško uspostavljaju međuljudske odnose pogotovo kada moraju sve dijeliti. Inače, ovakve zajednice postoje u Izraelu tzv. kibuci te Amiši, ali kroz religiozni oblik življenja.
Drugi tip biranja vođa su oni koje odabiru radnici i težaci. Obično oni najsiromašniji projiciraju svoju Sjenu moći koje se olako odriču. Oni koji nemaju figuru oca u svom životu, a to je većina čovječanstva, arhetip običnog čovjeka ili žrtve traži svoju projekciju tako da se odriču moći u korist velikog vođe. Slaveni u Europi su opsjednuti velikim vođama i vazalima jer su ostali duboko u feudalnom društvu. Zato se čovječanstvo ponovno vratilo u Srednji vijek kako je to Jung otkrio. S druge strane, ekonomija govori da ponovno živimo u neofeudalizmu.
Veliki vođa mora biti primitivan, ismijavati obrazovanje i najvažnije, mora nekog mrziti kako bi se s njime većina mogla poistovjetiti. Mogli bismo nadodati još nekoliko varijacija, ali često su rođeni u nekim manjim sredinama ili siromašnim obiteljima kako bi kompleks manje vrijednosti mogao izrasti u megalomaniju za vlašću. Što je običan čovjek nesposobniji, to je veća vlast velikog vođe, odnosno on je samo slika naroda. To su kulture u kojima je popularno oružje jer je ono projekcija falusa. Naime, taj muškarac ne može doći do ženine ženstvenosti, te se njegova dugogodišnja frustriranost pretvara u tiraniju. To je neasimilirana Anima ili podsvjesna žena u muškarca, gdje je on još duboko vezan za svoju majku što mnoge vođe pokazuju kao neki fetiš. Muškarac počinje shvaćati da pored svog bogatstva i moći ne može dati ženi ljubav, on ne može vidjeti da je on svodi na seksualni objekt. U alkemiji to je prva od sedam faza razvoja: ego ne priznaje da išta postoji unutar njega i za sve je kriv vanjski neprijatelj, veliki vođa, kapitalizam. U duhovnosti na Zapadu većina živi još u kršćanstvu gdje se očekuje novo zlatno doba kojeg je preuzeo New age. Oni su duboko u neokršćanskom mitu o iščekivanju raja i novog doba. To je inače faza opsjednutosti arhetipom djeteta koje traži duhovnog velikog vođu. Najveći sprovod u ljudskoj povijesti bio je Homeiniju koji je bio politički i duhovni vođa.

Pročitaj  Patnja kao način traženja bolje prošlosti – Put promjene

Kao i ostatak svijeta, [Nijemci] nisu razumjeli u čemu leži Hitlerov značaj, da on simbolizira nešto u svakom pojedincu. Bio je najčudesnija personifikacija svih ljudskih inferiornosti. Bio je potpuno nesposobna, neprilagođena, neodgovorna, psihopatska osobnost, puna praznih, infantilnih fantazija, ali prokleta oštrom intuicijom štakora. Predstavljao je Sjenu, inferiorni dio svačije osobnosti, u ogromnoj mjeri, i to je bio još jedan razlog zašto su se zaljubili u njega.
Napuštanje dubokog prihvaćenog odnosa rob – gospodar koji je ukorjenjen u ljudskoj psihi moći ćemo nadvladati ovaj problem u kojem moramo shvatiti da je naš put ostvariti fizičku neosivnost, uspostviti suradnju i međuljudske odnose s drugima. Stoga, bitno je shvatiti da nam na tom putu stoji jedna prepreka:
Prije samo pedeset generacija mnogi od nas u Europi nisu bili ništa bolji od primitivaca. Sloj kulture, ta ugodna patina, mora stoga biti prilično tanka u usporedbi sa snažno razvijenim slojevima primitivne psihe. Jung, 1918. g. 
 
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Utorak – Natjecanje kao način života



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email