Posljedice krivog shvaćanja religioznosti, seksualnosti, karme i sudbine

Posljedice krivog shvaćanja religioznosti, seksualnosti, karme i sudbine



Krivo shvaćanje religioznosti, karme i sudbine pokazuje nam da ljudi vole recepte za život kako ne bi morali kojim slučajem razmišljati o bilo čemu izvan tog konteksta. Nedavno sam pisao o posljedicama potiskivanja animističkih religija ili učenja. Primjerice, pokušaj da Aboriđane i  Sjevernoameričke Indijanace učinite kršćanima kao što su to činili Englezi, uništilo je njihovu zajednicu, odnosno ono malo što je sačuvalo svoju kulturu pokazuje da su oni danas duhovniji i povezaniji sa svojim bićem od velike većine kršćana. Oni seksualnost ne potiskuju, kao što to čine velike religije, koje najveći naglasak stavljaju na krivnji koju čovjek mora osjećati ako ima seksualne porive. Posljedice toga su bile deseci milijuna ubijenih tokom inkvizicije, osuda žene kao glavne zavodnice koju su spaljivali, dok su u islamu i hinduizmu bila kamenovanja onih koji su bili seksualni prijestupnici.  Nepalska poslovica kaže: Rođenje kćeri izgubljena je sudbina. Školovati kćer je poput zalijevanja vrta vašeg susjeda.  Uhinduističkoj kulturi Nepala, vladaju patrijarhalne vrijednosti. Izvješća iz 2016. govore nam da je južna Azija s najvećom međunarodnom stopom smrtnosti žena i muškaraca, dječjih brakova i nasilja intimnih partnera.  Ideološke, sociokulturne i religijske norme način su života koji izazivaju ove posljedice.  To je iskrivljeno učenje o karmi, točnije, da su prethodni loši postupci i bezbožnost doveli osobu do rođenja u ženskom tijelu.  Ovakav stav dovodi do manjeg pristupa obrazovanju i građanskim pravima. Sinovi su cijenjeni, a majke hvaljene što su ih rodile. Suprotno tome, majke koje rađaju kćeri su kažnjene, verbalno i fizički zlostavljane.
Kako vidimo, na primjerima jako je malo onih koji mogu razumjeti religioznost, odnosno, većina će pristupiti krivo jer svemu što se proučava sagledava se kao sveto pismo, umjesto da se promišlja i promatraju uzroci. Primjerice, netko kaže hinduizam je odličan, dok sam kroz osobno studiranje religijske kulture otkrio da je potrebno razlikovati indijsku filozofiju koje je odlična od hinduizma koji podržava kastinski sustav i koji ima slične probleme kao i sve religije koje se najviše lome na seksualnim pitanjima zbog čega nastaju mnoge nastranosti koje su oktrili i u budističkim samostanima. S druge strane, mnogi ljudi se odluče za neku religioznost i svu pažnju usmjere na seksualnost koju potiskuju i osjećaju se krivim, što sam u nekim slučajevima vidio da je nekim osobama donijelo operacije reprotuktivnih organa jer dugotrajno negiranje  muškog ili ženskog polariteta donosi zastranjenje. Ista je stvar i sa shvaćanjem sudbine a sudbina je ustvari ono što čovjek nije osvijestio. Stoga, su mnogi skloni prihvatiti činjenicu da je nešto sudbina, a manje se pozabaviti time što mogu promijeniti.
Kako vidimo, u svim spomenutim slučajevima radi se o zastranjenju ljudske prirode koja boluje od jedne te iste bolesti, a to je površnosti i raspostranjenost gluposti. Kako sam već pisao, čovjek treba smisao i značenje o tome nam govore i snovi i upućuju ljude na važnost tog dijela prirode, ali kako do smisla doći, svatko mora samostalno ispitivati što odgovara njegvoj duši odnosno svaki odnos sa dušom mora dati rezultate ili zadovoljstvo. Ako ono izostaje vaše učenje može biti najbolje, ali ako ne osjećate povezanost odbacite ga.
Primjerice, u jyotishu je netko rođen u znaku Škorpiona koji prirodno vlada seksualnim organima i osoba kaže da će se posvetiti asketizmu. Susreo sam se s takvim primjerima u kojima sam objašnjavao da je ispod tog asketizma traumatična ranjivost i da osoba pokušava asketizmom postići kontrolu kako bi se zaštitila od daljnjih osjećaja ranjivosti. Da bi nakon nekoliko godina osoba ponovno došla na savjetovanje i rekla da se prepustila potpunio seksualnosti i promjenama partnera. Dakle, to ne znači da kršćanstvo ili budizam nevaljaju, sasvim suprotno, potrebno ej shvatiti da su religiji samo izričaj nesvjesnog ili u ovom slučaju spomenutog simbola nadlvadavanju suprotnosti. U kršćanstvu je to ljubav kroz koju čovjek mora shvatiti i prihvatiti Sjenu kroz praštanje i razumjevanja stvarnih razloga događaja dok  budizam pokušava napustiti polaritete jer svako vezivanje za polaritet donosi patnju. To su jako visoki ideali koje, ako čovjek ne uči tokom čitavog života ne može napraviti napredak. Zato su stare religije bile pristupačnije ljudima i zbog toga se poneki arhetip iz prošlosti vrati narodima poput Nijemcima Wotan. Današnji bogovi nisu nestali, oni su, kako Jung dobro kaže, pretvoreni u zakonodavstvo i državu koja se svako malo nekom nemilosrdno osveti, odnosno u svim državama imamo ovce koje se šišaju, dok bogati prolaze s minimalnim kaznama. Primjerice u “demokratskim društvima”, u razgovoru na savjetovanju  sam slušao kako su ljudi doslovno bili zatvoreni u svoje domove s policijom na ulicama i iživljavanjem države nad građanima u vrijeme pandemije. Znanstveno istraživanje koje je proveo filozof i sociolog Amgaben u demokratskoj Italiji pokazuju koliku ogromnu štetu radi policija građanima, a koliko malo od nje imaju koristi. Kako vidimo, oslobađanje od religioznosti nam je donijelo ideologije država koje su u prošlom vijeku ubile više ljudi nego li su to učinile religije kroz tisuće godina. Sve to nam pokazuje da čovjek ima svoju duševnu i materijalnu komponentu koje se prožimaju jer tako se događa spoznaja u samom čovjeku. Ovaj komplicirani sustav unutar nas pokazuje da se religija i svijet ne mogu i ne smiju shvaćati jednodimenzionalno, potrebno je razumijevanje kroz učenje o sebi pogotovo nam nedostaje emocionalne obrazovanosti koja je satkana u mitovima i koji nam neprestano govore o dvoznačnosti prirode koju treba spojiti unutar sebe.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Romantičnost kao proces a ne kao cilj



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email