Primjer sna

Primjer sna



„Snovi su nepristrani, spontani proizvodi nesvjesne psihe, izvan kontrole volje. Oni su čista priroda; pokazuju nam neukrašenu, prirodnu istinu i stoga su uklopljeni, kao što ništa drugo, da nam vrate stav koji je u skladu s našom osnovnom ljudskom prirodom kada je naša svijest previše zalutala od svojih temelja i zapala u slijepu ulicu.
Snovi su nešto što predstavlja jednu od najvećih unutarnjih snaga ili putova psihe koju nisi cijenili  Istok i Zapad, osim šamanizma i alkemije. Predstavljanje problema depresije je na Zapadu iskrivljena, ona se ne promatra kao dio odrastanja. Malo tko vidi da je naša psiha svrsihovita i taj inteligentni put se može iščitavati iz simbola snova, astrologije, alkemije ili dubokih meditacija u kojima nastaju vizije.
 Freud je mislio da snovi objašnjavaju zabranjene želje kao da ih san maskira i ne želi ih pokazati otvoreno. Jung je rekao: “Oni ne varaju, ne lažu, ne iskrivljuju ili prerušavaju … Oni uvijek žele izraziti nešto što ego ne zna i ne razumije.”
Snovi se izražavaju simbolima: “Simbol je najbolja moguća formulacija relativno nepoznatog psihičkog sadržaja”.
 Marie Louise von Franz, Jungova učenica je smatrala da nesvjesno ne troši puno energije za ono što već znate o sebi. Snovi nam nadomještaju onaj sadržaj koji je u neravnoteži.
Evo jednog sna od Junga kojeg je sanjao kao vlastito upozorenje u radu s klijenticom:
Hodao je autocestom kroz dolinu u kasnopodnevnom sunčevom svjetlu. S njegove desne strane bilo je strmo brdo. Na njegovom vrhu stajao je dvorac, a na najvišoj kuli bila je žena koja je sjedila na svojevrsnoj balustradi. Da bi je pravilno vidio morao je sagnuti glavu unatrag. Probudio se s krikom u vratu. Čak je i u snu prepoznao ženu kao svog pacijenta.
San mu je rekao da klijenticu u stvarnosti gledao s visine. San nadomješta ono što nije ispravno i pokušava staviti stvari u ravnotežu.
Evo slijedećeg sna klijentice:
Sprema se prijeći široku rijeku, mosta nema, ali ona pronalazi brod gdje može prijeći. Ona je na putu da to učini, kad je veliki rak koji je ležao skriven u vodi uhvati za nogu i ne pušta je. (Probudi se s užasom).
Nekada je san teško protumačiti ili kako Jung kaže: Nemam pojma što ovaj san znači ‘. Nakon toga mogu početi ispitivati ​​san ”.
Da bi shvatio san ono što nam jako pomaže su asocijacije na san:
“Rekla je da misli da rijeka stvara granicu preko koje je bilo teško prijeći, nešto što je morala prevladati, vjerojatno nešto povezano s liječenjem. Raka je povezala s rakom za koji je mislila da je užasna bolest, koje se bojala i koja je ubila poznanicu, gospođu X. Rak ju je očito želio odvući u rijeku i bila je užasno prestrašena.Što me sprječava da prijeđem?” razmišljala je, “O da, imala sam još jedan spor s mojom prijateljicom”. Jung opisuje odnos svoje pacijentice s njezinom prijateljicom kao “sentimentalnu vezanost koja graniči s homoseksualnošću, a koja traje već godinama”.
Žena dodaje da je gospođa X imala “umjetničku i impulzivnu prirodu za koju je ona osjećala da je kažnjena rakom – posebno je gospođa X imala vezu s umjetnikom nakon što joj je suprug umro”.
Jungova interpretacija bila je da rak u snu vuče sanjara natrag u nesvjesno – rijeku – kako bi se suočio s nepriznatim, neživim i neljudskim dijelom vlastite osobnosti – vlastite umjetničke i impulzivne prirode, kao i njezina vlastita ‘muška’ narav- Animus. San je pokušavao nadoknaditi odsustvo tih svojstava u njezinom budnom životu.
Jung je smatrao da se radi o muškom aspektu koji joj nedostaje  jer ju je rak uhvatio za nogu. Jung je povezao stopalo s mitom o Ozirisu i Izidi  i zaključio da „stopalo, kao organ najbliži zemlji, u snovima predstavlja odnos prema zemaljskoj stvarnosti i često ima faličan značaj.” Također je uspostavio vezu s Edipom što doslovno znači ‘oticanje stopala’ predstavlja nekoga tko nije dobro povezan sa stvarnošću.
Kad je Jung rekao da ima moćnu mušku narav, ona to nije prepoznala, vidjevši sebe kao ‘krhku, osjetljivu i ženstvenu’. Jung se pitao zašto nije prepoznala vlastite muške osobine, tako očite njemu u odnosu na njezinu prijateljicu. To ga je dovelo do drugog aspekta sna – razine prijenosa (odnos prema analitičaru).
Dijelovi sna mogu odgovarati i ljudima u objektivnom svijetu, može se odnositi i na analitičara ukoliko analitičar može utjeloviti ono što slika iz sna simbolizira.
Njoj se Jung činio “prilično opasnim i zlokobnim, poput zlog čarobnjaka ili demona”. Jung je muška osoba, kao rak koji zahvaća stopala noseći projekciju muškosti  i da je taj ovisni odnos s Jungom, poput odnosa s njezinom prijateljicom, spriječio da prijeđe rijeku.
 Imala je “neočekivan osjećaj mržnje i prezira prema svojoj prijateljici”. Jung sugerira da je “potiskivanje mrskih, muških kvaliteta sada asimilirano i da je ušla u novu fazu života.
Kako vidimo, nadomještanje ili kompezacija ovdje je očita. Ova žena se poistovjetila s muškim kvalitetama i poslom, a san joj je govorio da nije uzemljena i da mora otkriti svoje poistovjećivanje s tom muškom ulogom. Otkrivanje umjetnosti i kreativnosti je Anima ili ženski princip prema kojem ju je vodio san. Snovi mogu biti različiti, primjerice, jedna osoba je bila kriminalac a sanjao je snove u kojima je dobar čovjek i pomaže. Ovdje vidimo kako san nadomješta ono što mu fali, a to je bila njegova Sjena koja postaje uvijek ono suprotno od svjesnog stava. Snovi nas uvode u dijelove osobnosti koje tek treba osvjestiti na način da nam govore o onome što najmanje želimo znati o sebi.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Dokazi jyotisha i dogmatizam znanosti



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email