Ranjivost kao izbor autentičnosti

Ranjivost kao izbor autentičnosti



Kada je Freud rekao da čovjek koji kaže da nema novaca ustvari znači da nema emocija za davanje, možda nas je najviše oslikao kao civilizaciju jer ovo su teme s kojima se ljudi neprestano bave, ali neprestano ponavljaju ovu frazu dokazujući arhetip žrtve. Ipak, ono najljepše u čovjeku jest njegova slabost koja se očituje u ranjivosti. Ona je krivo tumčena, ljudi pokazuju ranjivost prema predatorima, na izborima biraju ljude koji će ih uništiti, za partnere biraju ljude koji im ubijaju nadu a kod krivog poslodavca upoznaju najmračniju stranu života. Tada se novonastali buntovnik pretvara u nasilnika, a kod onih koji to ne mogu, ostaju žrtve gdje nastaju razne bolesti kao kompezacija neriješenih emocija.
Ranjivost je kvaliteta koju njeguju ljudi i stvaraju u njoj autentičnost jer čovjek koji shvati da radi kod krivog čovjeka daje otkaz bez obzira na posljedice jer cijeni život, napušta partnera koji ga ne cijeni i traži onog tko ga prihvaća i tko uzvraća ljubav. Općenito većina kaže da je to teško, ustvari to znači nije me briga. Ne možeš sklapati đavolje ugovore zbog kvazi sigurnosti. Uostalom kakav je to život OSTANI DOMA, zbog čega bi se čovjek čuvao i čega se to boji? Neautentičnog života živi velika većina, kako je Freud rekao, živeći u obrambenim sistemima ne živeči nikada život. Zlatni kavez je mjesto života ljudi, iz njega se  daju savjeti djeci koja postaju buntovna u odnosu na roditelje jer s njima žive strah od života, strah roditelja.  Često ljudi kažu, ali roditelji su mi rekli da će im to slomiti srce. Ustvari, radi se o manipualciji koju roditelji koriste tisućama godina toliko su popularna i pretvorena u poštovanje prema roditeljima, a ustvari to je vjerovanje koje predstavlja sebičnost jer to je imperativ u kojem se djeci kaže: živi neautentičan život, slijedi pravila kako bi i ti živio život bez osjećaja i ljubavi.
Ranjivost je biti otvoren, obrazložiti svoje misli ne radi toga jer želiš biti u pravu. Ranjivost je potreba da s drugom stranom dijeliš, želja da pokažeš svoju unutrašnjost bez obzira koliko je ona različita od druge strane. Partneri ako dijele nalaze se pred ovim podvigom ili prekretnicom koja će obilježiti njihovu ljubav. Ako otkriju u njoj autnetičnost njihov odnos će imati moć razviti intimnost. Ako ranjivost ostane na razini povrijeđivanja, cilj parametarskog odnosa se vraća na narcističku razinuobavezno kupovanja kao društvenog cilja u kojem slijedimo ideal, biti isti. To su ljudi koji ne cijene autentičnost odnosno psihoterapija će reći da neki par koji je radio na vezi nije uspio zbog različitosti karaktera, točnije, trauma djetinjstva je pobjedila i par se vratio u obrasce roditelja koji slijede ideal nepovjerenja na kojem je zasnovano društvo. Psihoterapija smatra da se radi o traumi koja se treba riješiti i onda možete nastaviti živjeti u društvu koje se i dalje samokažnjava i tako možete živjeti bez posljedica, što je naivno promatranje ili potpuno krivi pristup jer psihoterapija nije težila biti filozofija. Jung je dobro primjetio da je trauma ustvari početak procesa inviduacije, kada čovjek počinje raditi na emocijama i prihvaća njihovu složenost,  on se tada ne može vratiti u ovaj svijet. Naime, osamdeset posto stvari nećete više moći raditi koje rade ljudi, tek dvadeset posto koje su posvećene davanje znanja koje je došlo unutarnjim procesom jer načelo davanja je univerzalni pricip, ono je dužnost.   U vezi par budi proces individuacije, a veza propada jer se odbija taj proces, njima vlada načelo potrošačkog mnetaliteta, kupi i odbaci, odnosno promjena partnera služi kako bi se osjećali živim, odbacujem staro i ponovno se zaljubljujem, ali ne zato jer to želim,  to je prinudna obveza u kojoj slijedim nametnuto uživanje kao cilj života. Ako par ne ide prema procesu individuacije, onda mora slijediti obvezno načelo uživanja kao prinudu, neprestano kupovati i bacati staro jer bez toga neće moći učestvovati u životu. Ranjivost je neprihvaćena vrlina koju tek trebamo razumijeti i prihvatiti ako se želimo isjeliti kao društvo jer tada ćemo moći prihvatiti odnose.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut.

Pročitaj  Jyotish i manipulacija kroz javni život



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email