Suptilni oblici podcjenjivanja partnera

Suptilni oblici podcjenjivanja partnera



Kako bi objasnio ovu tezu prikazat ću primjerom odnosa u kojem su bili Rej i Ela. Rej je bio sociolog, bavio se tom temom istraživački i fascinirale su ga društvene predrasude, a Ela je bila ekonomist i radila je taj posao iako ga nije voljela. Rekla je na savjetovanju da je nezadovoljna svojim vezom, te da se brine o djeci, kuha, ali smatra da to partner ne zna cijeniti. Ipak nisu je zanimale njegove teme već je  rekla da su joj one glupe. Kako je terapija odmicala sve više je postajalo jasno da je Ela doista bila osoba koja je sve radila onako kako društvo očekuje, ali druga faza života više joj to nije dozvoljavala, probudila se njezina osobnost  gdje je trebala početi živjeti ono što želi. Njen partner je uvijek živio ono što je želio i bio je s time zadovoljan, davao joj je pažnju, ali nije mogao Eli objasniti da ona ne živi svoj život. Ela je na nesvjesnoj razini prezirala ono što je on radio jer je radio ono što je dio njegove prirode, a ona je odustajala živjeti svoj život.
Napuštanje onoga što društvo preporučuje, suprotstaviti mu se, bilo je ipak preteško i zato je Ela činila ono što ljudi u društvu čine, uništavaju zdravo tkivo kako bi preživio duh samokažnjavanja. To je strah od izopćenja iz društva zbog čega ljudi čine sve da bi u njemu ostali.
Rej je pogriješio u tome što je negdje duboko u sebi idealistički očekivao da ljudi mogu živjeti sa svojim različitostima, odnosno podlijegao je svojoj Sjeni, arhetipu naivnog čovjeka. Bog društva ljudima je prevažan segment života, sve će učiniti da ga održe, zato ljudi u drugom dijelu života sve veću pažnju pridaju jelu, slikaju ga i stavljaju na društvene mreže pokušavajući sebe definirati kroz status, ili najnižu razinu čovjekova razvoja koja pripada trogodišnjem djetetu, bez obzira jesu li s tim zadovoljni ili ne, poništavajući sve svoje individualne kvalitete.
Iako bi izvana društvo zaključilo da se Rej nije dao dovoljno u odnos, na terapiji je vidljivo da je ona prezirala i podcjenjivala njegov rad i tako suptilno mu stvarala ranu neprihvaćenosti, ne videći svoju Sjenu, marginalizirajući važnost onoga što je njemu bio izvor ispunjenja. Ona nije mogla odbaciti uvjerenje svoje okoline koja prezire povjerenje u sebe da bude s nekim tko ima povjerenje u sebe. Muškarac da bi ženi mogao davati svoju prirodu mora pronaći sebe u nekoj misiji, dok je ženi ili Animi u prvom planu ostvarenje u ljubavi. Ovo idealno ostvarenje je izazov, ali ono ne može nastati ako ne prijeđemo vlastite granice i napustimo društvena uvjerenja. U odnosu je uvijek prisutna Sjena jer par pokušava zadovoljiti društvena pravila ili samokažnjavanje, dok je ispunjenje sebe teško pošto bi trebalo živjeti autentičnost. Primjerice, često to ljudi  rade deklarativno i slušaju partnera iz poštovanja, ali time ne možemo dodirnuti partnerovu bit jer većinu ne zanima da stavi u svoj glavni prioritet življenja – razumijevanje.
Problem odnosa je nepostavljanje razumijevanja u prvobitnu funkciju kao način života. Razumijevanje donosi prirodno otpuštanje većine društvenih pravila jer su ispunjena predrasudama. Osoba je tada neovisna i može promatrati  ljubav bez utjecaja “glasa savjesti društva”. Suptilno kažnjavanje je prisutno u ogromnom broju slučajeva, ali nije priznato pa se u njemu skriva puno Sjene, za sada neprepoznate. Ovaj dio postaje vidljiv tek u drugom dijelu života kada neprestana refleksija postaje način života.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Moćna ljubav | Vedski jyotish



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email