Svinjska nevjesta – trik nesvjesnog za transformaciju ega

Svinjska nevjesta – trik nesvjesnog za transformaciju ega



Bio jednom kralj koji je imao tri lijepe kćeri. Jednog dana odlučio je otići na tržnicu i pitao ih što bi htjeli da im donese. Najstarija je htjela zlatnu haljinu. Srednja je htjela srebrnu haljinu. Najmlađa je željela je grozd govorećeg grožđa, nasmijanu jabuku i zveckavu breskvu.
Kralj je samouvjereno krenuo i lako pronašao haljine od zlata i srebra, ali nigdje nije mogao pronaći čarobne plodove i morao se vratiti bez njih. Na povratku cesta je postala toliko zatrpana blatom da je njegova kraljevska kočija zapela. Pozvao je upomoć i svi su se pojavili da pomognu, ali nije bilo uspjeha. Teren nije htio popustiti.
Tada se pojavila svinja koja je gunđala i na kraljevo iznenađenje ponudila mu pomoć u zamjenu za ruku najmlađe princeze. Kralj je pristao, uostalom već je prošlo vrijeme za čaj. Kad se vratio, morao je objasniti princezi da ne samo da nije uspio pronaći ono što je željela, nego ju je nehotice i sasvim greškom obećao svinji…
Došla je svinja i rekla: Pošaljite pravu princezu!’
Kralj imao  ideju i obukao je princezu u krpe prije nego što ju je poslao van misleći da će to odbiti svinju, ali je ona bila oduševljena, ubacila je princezu u kolica i odveo u svoju štalu. Princeza je bila izvan sebe od tuge, ali svinja je ljubazna i nudi joj svoj mekani krevet od prljave slame. Ona je legla i plakala. Svinja je tješi. Opet brizne u plač. Zato joj nudi malo svog pojila s kukuruzom što ona prihvaća, uzimajući najmanji zalogaj.
Na kraju, princeza zaplače i zaspi. Kad se probudi, svijet se promijenio. Ona je u pernatom krevetu i prate je sobarice koje joj pomažu da se odijeva u finu odjeću. Zatim je izvode u dvoranu za bankete u dvorcu gdje je susreće lijepi mladi princ. Pokazuje joj vrtove u kojima pronalazi čarobne plodove koji rastu u vrtu. Svinja koja je bila začarana ustvari je bio princ.
Ego svijest se osjeća da je dovoljna samoj sebi, a nju u bajkama simbolizira stari kralj. Kralj ili ego vjeruje da može pronaći smisao na tržnici. Stav ega ili kralja je: ‘psiha je ono što ja znam o njoj.’ Imati blago, ali zapeti u blato jest zaglavljivanje u egzistencijalnu krizu. Kralj ili ego mora uspostaviti kontakt sa svinjom ili svojom nagonskom prirodom ili Sjenom koju ne želi vidjeti kao dio sebe. Zato ljudi oko sebe stvaraju oko sebe svijet hedonizma ili zaborava tko su. Svojim prevarantskim metodama kralj ili ego želi pobjeći od zagrljaja nesvjesnog, ali  mora izgubiti ono najdraže odnosno kćer.
   Kada je pristao na prijedlog svinje to je obično ponašanje ljudi koji olako donose odluke bez razmišljanja o posljedicama. Tako je i u odnosima, često partneri kažu kako nisu razmišljali na početku i da nisu vidjeli mnoge karakterne osobine partnera, a upravo bajke kao nesvjesni sadržaji psihe otkrivaju unaprijed ljudska ponašanja i uvjerenja. Nesvjesne arhetipske sile su se ovdje poigrale s njegovim hedonizmom, tako mnogi ljudi pristanu na mnoge odluke vlade gubeći svoja osnovna prava kako ništa ne bi ugrozilo njihov hedonizam. U ovom slučaju sve ću učiniti kako bi stigao na ispijanje čaja u određeno vrijeme, robuje rutini najvažnijim aspektom ega koji s njime dobiva kontrolu nad životom, nikakva ljubav prema kćerima koje su u službi kralja ili ega. Ovdje nam se otkriva ponašanje ega jer sve je u službi kralja, novac je kupovanje svoje slike u sebi i drugi su u službi njegova cilja, ali jedna svinja koja se čini benigna potpuno mijenja njegov život.
Jung kaže: “Upušta se u smiješno samopoboženje. Pogreška koju čini dolazi od toga što sebi pripisuje sadržaje kolektivnog nesvjesnog. Tako sebe čini ili bogom ili vragom. Ovdje vidimo karakterističan učinak arhetipa: on zahvaća (kralja) nekom vrstom iskonske sile i tjera (ga) da prijeđe granice čovječanstva.”
Kada kralj sklopi nagodbu mora susresti s onim najiskonskijem u ljudskoj psihi. Sada je na princezi da vidi što može učiniti sa svinjom.
Princeza je izdana i prodana ona je roba jer tako se ego odnosi s ljudima, tako ljudi prekidaju brakove, kada se trebaju susresti s nesvjesnim sadržajima ili onim što jesi, brak se prekida jer ako egu ne služiš on sve oko sebe zamjenjuje kao robu. Princeza je odbačena crna ovca u obitelji, jer ona je tražila ono intuitivno iz života, ona ustvari sa svojim zahtjevima nije služila egu ili kralju i zato je prodana. Ako se ne baviš svjetovnim stvarima i svjetovnim temama, ljudi ili ego te odbace. Njen odlazak svinjaru ustvari je mračna noć duše, ili alkemijska faza nigreda u indijskoj astrologiji Sedam godine tuge. Odbacivanje od zajednice prvi je korak individuacije koju svaki pojedinac koji radi na sebi mora proći.
Ove priče prenose drevnu istinu da je poistovjećivanje s razumom u individuaciji put u katastrofu, odnosno ne možemo se osloniti na razum već samo na intuiciju, princeza se samo nada da će biti dobro. Da bismo preživjeli, uhvaćeni između ovih suprotnosti, moramo se kretati uskim putem koji donosi patnju za iscjeljenje  ili puta do iracionalnog. Kao kod dugih meditacija proživljava se unutarnja borba, neizdržavanje u osjećanju unutarnje suprotnosti. U životu ili braku takva situacija nastaje kada se razočaramo u partnera i počinjemo shvaćati da je partner osoba, taj proces je bolan za oboje.
Upravo je to radila princeza, ali to je proces kojeg Jung objašnjava ovako: “Jedina osoba koja izmiče mračnom zakonu [inflacije/projekcije] je (ona) koja se zna odvojiti od nesvjesnog, ali ne potiskivanjem – jer tada nesvjesno napada ego odostraga – već tako što ga jasno stavlja ispred: ti kao ono što nisi. Osoba mora naučiti razlikovati što je ego, a što ne-ego, tj. kolektivna psiha.”
Političari se često poistovjete s arhetipskim sadržajima koji im daju osjećaj da su bogovi. Naravno, nakon toga dolazi do ispuhivanja balona jer arhetipski sadržaji osobu namame, a ako ne prihvate izazov transformacije, onda dolazi do viđenja situacije kakva ona jest.
U našoj priči, princeza prihvaća porciju kukuruzne kaše od svinje. Nesvjesno ili unutrašnjost je hrani i prepušta se tom procesu. Ipak, to teško prihvaćanje gutanja ustvari jest proces stvaranja novog zajedništva, sveto iskustvo između kojeg onda razbija čaroliju odvojenosti koja je bačena na svinju i na kraju daje čarobni plod upoznavanja Jastva ili pravog Ja.
Princeza pronalazi način da prihvati svinju, a da ne bude uhvaćena u zamku odbacivanja ili poistovjećivanja s njom. Primjerice, u religioznom smislu imamo pojavu stigmi na rukama što je poistovjećivanje s arhetipskim sadržajima, ali, oni nas mogu potpuno obuzeti i pretvoriti nas u fanatika ako te sadržaje shvatimo doslovno. Mnogi ljubavnici potpuno se prepuste arhetipskoj ideji zaljubljenosti i izgore u idealu jer ne mogu razlikovati ideju ljubavi od stvarne ljubavi. Ako u tome parovi uspiju oni ostvare odnos integrirajući sadržaje koje su prvotno vidjeli u partneru kao ono loše, te stvore stvarni odnos i mogućnost da ljubav koju su pronašli s partnerom dijele u svom kreativnom radu s drugima. Tako Jastvo ili atman pronalazi put u čovjeku koji je toliko bitna posuda transformacije za Boga.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Iluzija i činjenice



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email