Uzroci nepodnošenja drugog dijela života

Uzroci nepodnošenja drugog dijela života



Obično ne govorimo o drugom dijelu života, ali on je najbitniji dio koji je jako malo poznat našoj civilizaciji. Primjećuje se kod čestih preljuba, drugog djetinstva, pokušaja da se oživi ono što je bilo prije, ali nakon početnog entuzijama instant rješenja ne pomažu, a većina počinje razvijati neki oblik ovisnosti ili privikavanja na depresivnu fazu.
Mario je u prvom dijelu života jako bio orjentiran na odnose. Kada je stvari stavio na svoje mjesto, kao i posao, ono što ga je u prošlosti zanimalo, kao i u duhovnosti, više nije imalo značaj. Jung je tu fazu proživio jako teško. Bio je na rubu svoje emotivne smrti i morao je početi ispočetka. Mario je pokušavao starim metodama, od meditacije do novih pristupa duhovnosti pronaći način kako da ponovno probudi unutarnju vatru koju je prije osjećao, ali mu nije išlo. Shvatio je da je njegova prijašnja duhovnost bila naučena, a sada je dolazio do stvarne duhovnosti koja se lako materijalizira i koja je bila ovdje i sada.  Ljudi nefleksibilnog uma i svijesti koja se usredotočuje samo na ciljeve i materijalne stvari, imat će ograničene učinke u životu. Oni koji gledaju prema bogatima i njihovim životima, ne razumiju da je unutarnja tjeskoba sastavni dio njihovih života.
Da bismo potakli unutarnji proces, moramo u sebi ujednačiti jedno od četiri sljedeća alkemijska elementa: Vatra (osjećaj, kolerik), Voda (razmišljanje, flegmatik), Zrak (intuicija) i Zemlja (melankolija).
Psihologija i alkemija samo definiraju unutarnji proces kako bi ga mogli shvatiti, oni predstavljaju neosvještene spomenute psihičke elemente koji su u tami naše psihe. Kako i Mario, tako i svatko od nas mora duboko ući u onu alkemijsku tamu ili nigredo, gdje se susreću vaše sjene kako biste ih doveli na svjetlo. Svaka transformacija zahtijeva trud, otvorenost i kreativnost.
Postoje dvije vrste alkemije. Čovjek se trudi da upozna kosmos u cjelini i ponovo ga stvori. To je preteča moderne prirodne znanosti. Druga alkemija usredotočena je na mogućnost transformacije koja će vas dovesti do vašeg istinskog ja. Mario je davno prije odbacio svoju društvenu masku. Poradio je na svojoj tami, stanju truljenja ili raspadanja u kojem je živjela njegova sjena. Sada je bio u stanju shvaćanja misterija suprotnosti, ono dobro i zlo u sebi. Mario je vidio da ono što javnost voli projicirati zlo na nekog drugog ustvari je naivna farsa života. Na primjer, uhvate političara s prstima u pekmezu, ljudi se zgrožavaju, ali ne vide da taj političar nosi njihovu projekciju sreće, on je otkrio samo ono što ljudi žele, Političari na drugoj strani koji predstavljaju “dobrotu” koja treba pobjediti, ustvari su utjelovljenje sna naših roditelja koji su nas odgajali kao dobre dečke i djevojčice.
Ova tako naivna farsa predstavlja fazu osvještavanja sjene. Političar koji krade ili osoba koja krade ustvari su samo olakšanje za većinu koja ne shvaća da ovi događaji ne bi imali nikakvu važnost da ne predstavljaju sliku stvarnosti. Primjerice, događaj krađe ne bi imao nikakvu vrijednost kada novac ne bi imao vrijednost. Bi li ova osoba ukrala papir koji ne postoji? No, osoba koja je ukrala ustvari samo je nosilac lažnog sustava vrijednosti u koji se vjeruje. Mario je bio u fazi koju Jung zove drugi dio života, proces individuacije u kojoj se libido ili spomenuta projekcija stvarnosti povlači i gdje vidi da je on ista ta osoba koja krade kada prijeđe na drugu stranu i da mora shvatiti tu unutrašnju osobu. Polaritet koji se odvija kroz četiri funkcije svijesti ustvari je put. Na muškoj strani je intelekt i vatra, a na drugoj, osjećaji i osjetilno. Mario je vidio da je to alkemičarski proces stavljen ispred svakog čovjeka. Sasvim susprotno od vjerovanja religije alkemičar iskupljuje ili aktualizira Boga ili Jastvo. Zato je čovjekov život bitan i važan. Čovjek nije neka sitna figura koja se razvija, on pomaže da se božansko transformira, on je posuda i zato je ljudski život bitan. Kako kaže Jung o Merkuru o kojem sam pisao, kao i nigredu: Merkur stoji na početku i pokraj djela: on je prima materija, nigredo, kao zmaj koji proždire sam sebe i kao zmaj umire, da bi se ponovno izdizao u lapisu (kamen mudraca), on je igra boja  i podjela na četiri elementa. On je hermafrodit (spoj muškog i ženskog). U početku se to odvija u klasičnom dvojnom obliku gdje imamo brata i sestru i ponovno se ujedinjuju u coniunctio, da bi se na kraju ponovno pojavilo u blistavom obliku lumen novuma – kamena. On je  materija duha, hladna, ali vatrena, otrovan ali ljekovit, simbol koji objedinjuje sve suprotnosti.”
Alkemija vašeg života počinje onda kada počnete shvaćati i osjećati duboko u sebi da sve ono što vam se događa izvana ustvari je alkemijski proces u kojem osjećate kako se ovi elementi u vama spajaju i razdvajaju. Ako mislite da je komplicirano, uvijek imajte na umu da je ovo proces koji aktualizira ono božansko. Jasno je onima koji tragaju da to nema veze s onim pričama o dobrom Perici i zločestima, već da je ovo proces koji vas pomiče prema unutra i gdje vanjski svijet postaje samo površni vihor koji je zanemariv u odnosu na ovaj proces.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut.

Pročitaj 



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email