Varalica s Tindera – arhetip Trikstera

Varalica s Tindera – arhetip Trikstera



Dokumentrac Varalica s Tindera govori o arhetipu Trikstera, lukavog lika koji pokazuje uvijek ono što leži u kolektivnoj svijesti i u što ljudi ustvari vjeruju. Sam po sebi dokumentarac nije ništa posebno napravljen, vrlo je plošan i ne ulazi u dublju psihološku priču, ne bavi se Sjenom prevarenih osoba, koliko su prevarene osobe opsjednute arhetipom zemaljskog Spasitelja.
Naime, Shimon Yehuda Hayut je prosječna soba koja ne obiluje nikakvim intelektualnim ni profesionalnim vještinama varanja što možemo zaključiti po mnogim prikazanim dijalozima i komunikacijom sa ženama. Koristi iste riječi, površne, neuvjerljive, neinteligentne rečenice, što dovoljno pokazuje da same žene uopće nisu voljele njega već priču u koju su bile zaljubljene. Parovi se u početku zaljubljuju u priču ili projekciju, a ne u osobu.
U povijesti nalazimo puno bolje varalice prema kojima su snimljeni igrani filmovi poput: Vuk s Wall Streeta ili Catch Me If You Can. Nakon objavljenog dokumentarca, u medije izlaze osobe koje su bile s njime na izlasku. Primjerice, Valeri koja je s njim izašla na spoj je primjetila jako sumnjivo ponašanje koje ju je odvratilo od ponovnog susreta s njime. Znala je da se bogati ljudi ne hvale u javnosti, ne pokazuju slike, ne razgovaraju o miljunskim transferima na spoju, kao i niz drugih radnji što su joj bili dobri znakovi lošeg varalice. 
 Varalica s Tindera prikazuje konstruiran markentiški oblik ljubavi u kojeg je većina žena i muškaraca zaljubljena i koji neće nestati unatoč ovom ružnom događaju jer ovaj konstrukt predstavlja sliku zapadnjačkog zemaljskog raja kao nepisano pravilo kojeg bi svatko trebao doseći.
Ono što arhetip Trikstera pokazuje jer to mu je nesvjesni zadatak, jest kakav je Zapad iznutra i koje su mu najvažnije vrijednosti, ali i psihičko stanje ljudi općenito.
Zašto govorim da je loš varalica jer smo toliko zagrizli u Edipov kompleks hedonzima da više ne razlikujemo kvalitetan dijalog, rečenice koje osoba izgovara, uvjerljivost priče i dr. Naime, u medijima kao i u osobnim druženjima nema nikakve analize, ne njeguje se razlučivanje pa ne čude zaključci medija koji tvrde da se radi o vrhunskom varalici.
Nekoliko stvari upada u oči u dokumentarcu, a to je da ako te netko želi ubiti, pogotovo tipa koji je tako bogat, hoda s jednim zaštitarom, dijete nema pratnju, ne nosi pancirku, dopisuje se preko Tindera, odlazi u noćne barove, šeta se po gradu, ide u restorane i sva navedena mjesta gdje je laka meta. Da ne govorimo razloge zašto mu treba novac. Također, slika oca s naslovnice Timesa, mogla se pronaći u datoteci na tražilici i lako je provjerljiva. Njegovo slikanje sa skupim autima, kao i helikopter lako se mogu provjeriti jer se u pozadini na slikama vidi ime kompanije, odnosno da se radi o kompanijama za iznamljivanje.
Izgledao je kao provincijski bogataš, ali ovdje se radilo o priči, nitko nije provjeravao proste rečenice s kojima se obraća ženama jer sinovi bogataša u Zapadnom svijetu su većinom obrazovni, a ne dječaci koji jedva spajaju proste rečenice.
Žene iz ove priče bile su triksteri kojeg nisu mogle živjeti i on se utjelovio u liku pravog Trikstera. One su bježale u ovu priču jer se nisu mogle suočiti sa stvarnošću, htjele su živjeti nešto što nema realnost jer im je realna priča života preteška i neprihvatljiva.
Za svaki dobar aspekt naše ličnosti postoji jednak suprotni dio ličnosti. Ono zašto je ova priča odjeknula jest što je Trikster ili varalica arhetip razbijača tabua. On daje komično olakšanje svakom mitu u kojem živimo. Trikster će izvesti razrađene planove kako bi nas naučio moralnu lekciju ili razotkrio ludost ljudi.
Koliko god se trudili, ne možemo pobjeći od ljudskog stanja, a što nam govori Trikster. On je naša vječita želja za prečacem. Općenito, ako bismo govorili o spomenutom varalici, on pati od psihičke “inflacije”, nesvjesno je opsjednut figurama moći koje ga tjeraju da svoj psihički rascjep nadoknadi progonom drugih. Kada takve moćne figure imaju stvarnu moć, mogu učiniti stvarnu štetu vlastitom narodu, a posebno drugima koje demoniziraju kao neprijatelje. Većina ratova uključuje ovu vrstu psihologije mase. Ne smijemo zaboraviti da su rat i mir moćni arhetipovi koji utječu na poimanje stvarnosti. Prevarant je neophodan za individuaciju osobe jer dopušta nesvjesnom da izađe na površinu. Arhetip prevaranta i njegova šaljivost prikazuju se kao spasitelj jer varalica iz sjene izvlači skrivene kontrolne sile koje ne dopuštaju da se vidi što je ispod naše svijesti, gdje se mogu integrirati u sebe.
Prema Jungu, varalica može samo otkriti pravo stanje situacije; uhvativši golog cara! Arhetip prevaranta nas navodi na Animu, princip individuacije gdje nakon sramote tražimo individualni put kojeg utjelovljuje Anima. Kakav je vaš unutrašnji Trikster koji obmanjuje druge? U njemu tražite i rješenje, u njemu je skrivena vaša želja u kojoj možemo vidjeti što smo projicirali. Svi imamo Trikstera, ova priča nas je podsjetila upravo da svi obmanjujemo, samo je pitanje jeste li otkrili svog unutarnjeg obmanjivača i koliko s njime možete upostaviti kontakt. Oni koji govore da ga nemaju ustvari su obmanjivači koji ne poznaju psihu jer bez njega nema puta prema individuaciji ili odrastanju.
Nikola Žuvela
jyotish savjetnik i terapeut

Pročitaj  Nedjelja – Slušanje



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email