Važnost djetinjstva i nesvjesnog

Važnost djetinjstva i nesvjesnog



Ljudima se strah od nesvjesnog i unutarnjeg svijeta javlja u obliku neuroze, problema u vezi ili čak u nekoj bolesti. Glavna je zadaća snova da vrate sjećanje na pretpovijesne ostatke naših predaka, te svijet našeg djetinjstva, vraćajući nas na razinu najprimitivnijih nagona. Takva sjećanja mogu imati ljekoviti učinak.
Budući da je dijete fizički maleno i da su njegove svjesne misli rijetke i jednostavne, ne uviđamo dalekosežne teškoće dječjih emocija, a one se temelje na dubljim nivoima naše osobnosti koje se spajaju s mnogim dubokim pretpovijesnim slikama koje žive u nama u obliku snova. Većina nije ni svjesna da dijete sanja mitološke odlomke iz mitova koji često uzrokuju neuroze jer to su dijelovi osobnosti koji su odbačeni i koje ne razumijemo jer smo, kao civilizacija, odsjekli ovaj mitološki dio naše osobnosti. Ako se takva sjećanja pojave u kasnijoj dobi, mogu izazvati psihičke poremećaje, dok u drugima mogu dovesti do čudotvornih ozdravljenja, ili vjerskih obraćenja. Sjećanje na dječje uspomene i oživljavanje praiskonskih slika u nama može stvoriti proširenje svijesti ukoliko ove sadržaje prihvatimo. Takvi sadržaji nisu ravnodušni, oni mijenjaju osobu.
Četiri su arhetipa koje Jung najčešće spominje: sjena, animus, anima i mudrac. Arhetip sjene često se pojavljuje u simbolu đavola koji označuje nepriznatu tamnu stranu čovjeka. Drugi, isto tako važan arhetip jest anima. Anima je oličenje svih ženskih psiholoških težnji u muškoj psihi, kao što su neodređeni osjećaji i raspoloženja, slutnje, sklonost za iracionalno, sposobnost za osobnu ljubav, osjećaj za prirodu i kao posljednje, odnos prema nesvjesnom. U primitivnim plemenima, mnogi se vračevi oblače u ženu kako bi stupili u odnos sa iracionalnom prirodom, odnosno zemljom duhova. U svom pojedinačnom očitovanju, karakter muškarčeve anime redovito oblikuje njegova majka. Osjeća li da je majka negativno utjecala na njega, njegova će se anima često izražavati u razdražljivim, potištenim raspoloženjima, u nesigurnosti, bezizglednosti i osjetljivosti.
Arhetip animusa kao muškog oličenja u ženi pokazuje dobre i loše strane. Kao što karakter muškarčeve anime oblikuje njegova majka, tako na animus bitno utječe njezin otac. Po tom shvaćanju, Jung se bitno ne razlikuje od Freuda, samo što Freud ne priznaje arhetipove i kolektivno nesvjesno.
Arhetip koji se redovno susreće u projekcijama kolektivnoga nesvjesnog jest čarobnjak ili mudrac. Njega u Zaratustri i Faustu nalazimo kao glavnog junaka. Jung smatra da je taj arhetip jedan od najstarijih  stupnjeva poimanja Boga.
Ukratko, ako se vratimo na početak teksta, kroz snove i život koji živimo, mi se susrećemo sa ovim glavnim arehtipovima i osvješćujemo ih iako većina niti ne zna da ih sanja, a kamoli da se bave njime i da utječu na sve ono što mi zovemo ekonomija, odnosi, politika i ratovi. Početak počinje unutar nas, a nipošto vani, a to čak zna i plemenski čovjek dok je Zapadnjak slijep i živi na usmaljenom otoku odvojen od svega. Zbog posjedovanja, Zapadnjak je izgubio sve.
Nikola Žuvela

Pročitaj  Što je jyotish?



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email