Zašto je lakše vidjeti problem u drugima ili drugom?

Zašto je lakše vidjeti problem u drugima ili drugom?



Često kada promatramo svijet pitamo se odakle sukobi, no oni su nastali iz kolektivnih frustracija. Sukobi su naše neprihvaćanje svijeta iz kojih nastaje frustracija koja se  formira upravo iz kolektivnog spremnika-alaye koji postaju stvarnost našom neodgovornošću. Indijci govore da  sukobi proizlaze iz  alaye-riznice svjesnosti, a  Jung ih zove kolektivno nesvjesno.
  Uglavnom, potiskivanje naših misli i frustracija se gomila u spomenutom spremniku i one moraju pronaći put u naš svijet. Ljudi i dalje žele materijalno blagostanje jer su grabežljivci, što nas ponovno vraća na sam početak, a to je nužno postojanje kapitalizma i tržišnog natjecanja, tj. egoizma.  Priča u kojoj i dalje hranimo ego, nema kraja, a sve dok čovjek ne žrtvuje hedonizam, koprcat će se i dalje u ovoj kaljuži gdje će postojati vladari iz sjene i oni koji zamjeraju vladarima, a zapravo žele isto. Bogati postoje jer i siromašni žele biti bogati i to je najveća nesreća. Sve dok čovjek ne počne trenirati svoj um, gdje nužno sagledava da je zarobljen u krive percepcije, on ne može preskočiti sadašnju ljestvicu i zato prosvjedi i revolucije neće donijeti ništa novo. Oni koji zagovaraju teorije urote i stvaranje pravednijeg svijeta, opet bi stvorili svoj poredak u kojem bi oni bili glavni i gdje bi nametali svoja pravila i obračunavali se s neistomišljenicima jer ne rade na sebi i svoju Sjenu ili vjeru hrane potisnutom Sjenom.  Novim poretkom stvorili bi novu Sjenu poput zadnjeg primjera u Venezueli, smjenili su kapitaliste, revolucionari su uništili državu i 25 milijuna ljudi je pobjegli od gladi i nemogućnosti ostvarivanja osnovnih zdravstvenih potreba.
Oni koji su opčinjeni vanjskim promjenama ne mogu biti u sebi jer bi morali izbaciti svoju utvaru koju još uvijek žele vidjeti u vanjskom svijetu. Današnja znanost kao i oni koji se pronalaze u krivicu u vladama ustvari ne poznaju psihu to su samo stari religijski vjernici koji su pronašli svog vraga, a Zapad ga se još dugo neće osloboditi.
 Traženje problema u drugome, naciji, vjeri ili nečem trećem jest ustvari projekcija arhetipa Sjene Lučonoše ili Lucifera, koji opet stvaraju svojeg Lucifera jer ga ne vide u sebi. Svaki čovjek ga nosi u potisnutom obliku. Sjena ustvari ovdje nosi svjetlo kao u Faustovom Geotheu. Suptilnije, on se vidi u svađama u braku gdje svatko ima svoju istinu, a zapravo su partneri opčinjeni svojim Lučonošom.
Naravno da postoje ljudi koji vladaju svijetom, pa poreznici to rade svaki dan, ali vjernici urota zaboravljaju da i vladari nose Sjenu i da će oni sigurno pogriješiti i da pate od istih gluposti kao i ljudi. Ali opasna je to rabota jer se tako ponovno aktivira Svemogući koji se traži u vladarima ili kako to Lacan lijepo kaže: fantazija je da taj Drugi nosi ono što vjerujem da nemam u sebi.
Svijet kao volja i predodžba, kaže A. Scgopenhauer, ili kako kaže Ghandi: Budi primjena koju želiš govori nam da ja moram biti ta promjena. Voljom formiram svoje predodžbe kojima većina stvara mišljenje da promjene dolaze izvana a onda nemoć prevladava potpuno.
     Mnogi materijalistički filozofi kao i psiholozi morali su odstupiti od hedonističkih teorija jer su svi argumenti govorili suprotno, a to je da je put psihe humanizam. Ipak, ljudi ne odustaju od ovog vjerovanja, naivno vjeruju da su političari krivi za njihovo stanje, a oni su samo projekcija naroda tj. političari su preslika onoga što je narod iznutra. Jung kaže: „Želja je čovjeka da se neprestano povezuje sa životinjskim plemenskim duhom koji od njega radi ovcu.“ Bez mogućnosti nadilaženja spomenutih razlika ne može nas ništa spasiti. Kvazi znanost će i dalje ostati stup današnjeg dogmatizma koji će ljude voditi neprestano od jednog istraživanja do drugog, a pravog odgovora neće biti. Bez pravog znanja i prakse uzroci sukoba i dalje će biti sama ljudska priroda. Osloboditi sebe iz vlasti projekcija, put je k shvaćanju ljudskih problema. Svatko to može uz praštanje samom sebi, uz prihvaćanje sebe sa svojim slabostima i promatranju svojih vjerovanja za koje se ne smijemo vezivati. Ako smo krivo donosili odluke, treba ih prihvatiti, a to je ljepota života. Znanje o sebi postavlja nas u potpuno drugačiju perspektivu, a odbacivanje u vanjske katastrofe, poput današnje, ali još uvijek ne postoji vjerovanje da je tomu doista tako.

Pročitaj  Četvrtak – Jin ili majčinski princip ovog dana

Nikola Žuvela

Narudžba knjiga: nikola@vedski-jyotish.net



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email