Zaštoje ljepše ostati nesretno zaljubljen i nesupješan

Zaštoje ljepše ostati nesretno zaljubljen i nesupješan


Zaštoje ljepše ostati nesretno zaljubljen i nesupješan

Izgubljene ljubavi i neuspješnost sastavni dio je čovjekovog života, ali što se život bliži drugoj polovici života, oni koji su uspjeli u ovom aspektu života, javlja im se tjeskoba jer nerješavanje pitanje smisla kao zahtjev nesvjesnog traži konkretna rješenja. Naime, često ljudi misle da nisu imali sreće u životu, ali da su imali da bi im život bio ispunjeniji i sretniji. To bi značilo da su uspješni ljudi nasmijani a neuspješni tužni. Mnogi iako ne oskudijevaju, sanjaju o svijetlima ovog svijeta iako oni koji su ostvarilu tu uspješnost, završavaju jako loše, opijati i neuredan život dovedu mnoge na rub smrti jer se pokušava ispuniti praznina koju jedinu može ispuniti smisao.
Ako se vratimo na ljubav, mnoga znanstvena istraživanja pokazuju da ljudima ljubav nije na prvom mjestu, ona je više važna u riječima odnosno uspjeh im je važniji. Druga bitna činjenica jest da oni koji su ostvarili uspješni odnos, više razgovaraju i razumiju što je bit odnosa, ali bez obzira na ostvaren odnos mogu osjetiti prazninu života. To je prijelomna točka života koju malo tko razumije i zato ljudi žive u ovim početnim uvjerenjima da se sreća sastoji od ostvarenja uspjeha i sretne ljubavi. Jung i Fromm su dokazali suprotno rješavanje smisla donosi i ostvareniji odnos kao i mogućnost da čovjek radi ono što voli.
Bez rješavanaj smisla u drugom djelu života, dolazimo do krize srednjih godina. Doista je smiješno gledati četrdesetogodišnjake kao i starije vršnjake kako pokušavaju oživjeti svoju mladost. Muškarci i žene okrenuti su kultu tijela, odlaze na putovanja u nigdjezemske zemlje bez ikakve želje za iskustvom i smislom, a kamoli želje da se upozna nečija kultura, mitologija, religioznost i filozofija- Kriza srednjih godina ogleda se i u mnogim preljubima u kojima pokušavaju prikriti osjećaj MRTVILA u sebi. Mnogi se okreću duhovnosti u kojoj se nakon nekog vremena mnogi razočaraju jer onaj tko poznaje nesvjesno zna da je nestalo puno starih simbola s kojima se čovjek srednjeg vijeka mogao povezati ali danas je to gotovo nemoguće. Zapadnjak se ne može osloniti na stare religije i simbole jer one služe jednoj epohi i stari simboli se preoblikuju u nove simbole- Novi simboli ili novo odnos sa sobom se baziraju na osobnom razvoju, ali to je puno teži put jer u njemu nema masovnosti, ne možete se oslanjati na pravila.
Nesretne ljubavi mnogima daje bar osjećaj razočaranosti i čežnje da su nešto prepustili, svakako im je to zaštita jer na taj način traže uzroke u jednodimenzionalnom pogledu na emocije, dok pitanje smisla stvara kompleksnost emocija i spajanja suprotnih emocija.
Zapad je nakon drugog vijetsko rata razbio sliku jednodimenzionalnog Boga dobra. Kako je rekao Slavoj Žižek, najpoznatiji filozof današnjice, ne mogu vjerovati u Boga jer je dozvolio Aushwitz. New age je pokušao oživjeti tu sliku te je preoblikovati kao i self help sa svojim pozitivnim razmišljanjem koja je ustvari stara slika evanđelja ili radosne vijesti.
U prijevodu stara slika se bazira na arhetipu djeteta gdje su djeca ili pozitivno razmišljanje na jednoj strani a na drugoj su negativci. Kako bi bilo lijepo živjeti u tom jednostavnom svijetu kojeg smo kao djeca obožavali odgojeni smo na filmovima junaka i negativaca.
 Mnogi vole živjeti u uvjerenju da im je uskraćen uspjeh i ljubav nevidljivom rukom sudbine. U tom svijetu žive mnoge starije osobe i takva slika svijeta je jako popularna, ali je okrnjena. Ta slika nema mogućnost da se s njome mogu zavesti mase, sve je više jasnija slika vlastite odgovornosti, ali ne u smislu da si sam kovač svoje sudbine, već u smislu da je potrebno puno više osluškivati sebe i promatrati svoju kompleksnost. U duši žive mnogi stanovnici duše koje treba u sebi pomiriti.
Dakle, polarnosti koje se spajaju u Cjelini, jest prava slika u kojoj živimo i koja nas predstavlja kao kompleksna bića i sada u tome moramo pronaći dijelove prošlosti u kojoj stari simboli nemaju snagu koju su imali prije, oni traže transformaciju. Indija i Kina koje imaju više duhovne povijesti od Zapada, više ne mogu tako lako zaroniti u grotlo nepresušne energije nutrine. Na Istoku su mnogi zen samostani napušteni, pogotovo u Japanu. Kao čovječanstvo više nismo u stanju kao što je to bilo u starom vijeku ispuniti se idejom kršćanstva koje je osvojilo Europu, ili još prije budizam koji je isto tako nestao u Indiji. Jednostavna razočarenja o uspjehu i ljubavi sami su počeci ulaska u ozbiljniju priču o duši u kojoj stara učenje mogu biti kao start koji ovisi o iskustvu vaše utruke koji sami morate pronaći. Kako kaže Jung: “Vjera nije adekvatna zamjena za unutarnje iskustvo, a tamo gdje ono izostaje, čak i snažna vjera koja je čudesno došla kao dar milosti, može jednako čudesno nestati.”
Vidljiva je danas više nego ikada čežnja čovjeka koji je sada na prekretnici i koji u masovnosti ne može otkriti sebe, ali istodobno ne može se naći ni u spomenutim putovanjima, preljubima, dječjim pokušajima da oživi djetinstvo i mladenaštvo . Ipak, postoji taj put koji je tu, u nutrini i svatko morao tamo sam hodati, tražiti svoje simbole, svoje pokretače i motore koji će ga pokretati. U nama je mnogo simbola ali svi najviši simboli vode nas uvijek prema cjelovitosti, shvaćanju da nema spasa u nacijama, politikama, jednostavnim ljubavima u kojem vladaju sreća i nesreća, već u življenju ovog nesavršenog života u kojem u malim stvarima shvaćam svu ljepotu svijeta. Kao i ceremonija ispijanja čaja, gdje sjediš i promatraš Sunce koje se uvijek na isti način vraća zenitu miljardama godina, prepuno je boja, ali i smisla samoga života u neizgovorenom. Zenit života nije težak kako mnogi misle zbog starosti već zbog neprihvaćanja činjenice da te ne mogu ispuniti slasti ovog svijeta i što si život trošio na krive stvari. U samoći ta misao postoji i sada, ali u zenitu pronađe put u svijesti čovjeka gdje znaš da je put smisao. Što je to što čovjek treba pronaći u sebi, završio bi s Jungovom citatom o putu: “Mala i skrivena su vrata koja vode unutra, a ulaz onemogućuju bezbrojne predrasude, pogrešne pretpostavke i strahovi. Uvijek se želi čuti velika politička i ekonomska shema, one zablude koje su sve narode srušile u jad. Stoga zvuči groteskno kad bilo tko govori o skrivenim vratima, snovima i svijetu unutar nas. Kakve veze ovaj spomenuti idealizam ima s gigantskim ekonomskim programima, s takozvanim problemima stvarnosti?”

Pročitaj  Petak – Puni mjesec



Autor: Nikola Žuvela, jyotish savjetnik i terapeut

Vir članka

O jyotishu objavljujem mnoge članke. Od 2002. godine sam instruktor yoge, te podučavam tehnike meditacije. Također, vikendom održavam slijedeće radionice: Deprogramiranje odnosa, radionice o odnosima i samopouzdanju kao i individualna i grupna savjetovanja za one koji imaju poteškoća u braku ili vezi. Završio sam doktorski studij, smjer filozofija na temu filozofije i nesvjesnog.
No Tab Selected
Oznake:
Ostavite vaš komentar
Komentar
Ime
Email